VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Prevádzkovateľ / Predávajúci:
Denis Tvrdoň
Sídlo: Za Potokom 233/11, 941 48 Podhájska
IČO: 57 181 861
DIČ: 1130648145
E-mail (kontakty a reklamácie): [email protected]
Web: https://zakazanakniha.sk

Účinnosť: 09.11.2025


Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi Predávajúcim a Kupujúcim pri predaji digitálnych produktov (e-booky, PDF, online kurzy, členské sekcie, videá a pod.) poskytovaných prostredníctvom webovej stránky zakazanakniha.sk (ďalej len „e-shop“). Používaním e-shopu a potvrdením objednávky Kupujúci súhlasí s týmito VOP.

Osobné údaje sa spracúvajú podľa samostatnej zásady ochrany osobných údajov dostupnej na: https://zakazanakniha.sk/ochrana-osobnych-udajov

Ak je niektoré ustanovenie týchto VOP neplatné alebo nevynútiteľné, platnosť ostatných ustanovení tým nie je dotknutá.

UPOZORNENIE: Všetky produkty predávané prostredníctvom tohto e-shopu sú DIGITÁLNE PRODUKTY (e-knihy, PDF súbory, online kurzy, členské sekcie, videá a pod.) a nepredávajú sa v podobe fyzických kníh alebo iných fyzických produktov.


1. Definície

  • Predávajúci – fyzická osoba podnikajúca na meno Denis Tvrdoň, prevádzkujúca e-shop zakazanakniha.sk.

  • Kupujúci – fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom e-shopu objedná a/alebo kúpi digitálny produkt.

  • Digitálny produkt – elektronicky poskytovaný obsah (e-book, PDF, video, kurz, prístup do členskej sekcie a pod.), ktorý nevyžaduje fyzickú dodávku.

  • Objednávka – ponuka Kupujúceho kúpiť digitálny produkt prostredníctvom e-shopu.

  • Zmluva – zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim o dodaní digitálneho produktu, vznikajúca v súlade s čl. 3 týchto VOP.

  • Spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej, živnostenskej alebo inej podnikateľskej činnosti."

  •  

    Obsah fiktívneho charakteru - všetky popisy techník, príbehy, tvrdenia o pôvode informácií a údajné skúsenosti, ktoré sú súčasťou umeleckého diela a dramatického naratívu, ako je podrobnejšie opísané v zverejnenom footeri webstránky."


2. Objednávka a uzavretie zmluvy

2.1. Objednávka sa podáva elektronicky cez objednávkový formulár v e-shope. Objednávka musí obsahovať všetky údaje požadované formulárom (mená, e-mail, spôsob platby a pod.).

2.2. Po odoslaní objednávky zaeviduje Predávajúci objednávku a bezodkladne ju potvrdí e-mailom. Potvrdenie objednávky obsahuje informácie o objednanom produkte, cene, spôsobe platby a spôsobe/dobe dodania. Potvrdenie objednávky predstavuje potvrdenie prijatia ponuky a vedie k uzavretiu zmluvy.

2.3. Kupujúci je povinný skontrolovať správnosť údajov v potvrdení objednávky a v prípade chyby bez zbytočného odkladu kontaktovať Predávajúceho na e-maile [email protected].

2.4. Kupujúci potvrdzuje, že si prečítal tieto VOP, Obchodné podmienky a Zásady ochrany osobných údajov a súhlasí s nimi pred odoslaním objednávky.


3. Charakter produktu, dodanie a prístup

3.1. Všetky produkty v e-shope sú digitálne. Popis povahy každého produktu (vrátane informácie o fiktívnom/umeleckom charaktere obsahu) je uvedený na stránkach jednotlivých produktov a/alebo v popise pred zakúpením.

3.2. Digitálny produkt je spravidla dodaný okamžite po pripísaní platby na účet Predávajúceho – buď prostredníctvom e-mailu (odkaz na stiahnutie alebo prihlasovacie údaje) alebo sprístupnením do členskej sekcie (platforma Kajabi). Predávajúci sa snaží sprístupniť prístupy ihneď, najneskôr však v lehote uvedenej v potvrdení objednávky.

3.3. Kupujúci preberá zodpovednosť za schopnosť a technické prostriedky na prístup k digitálnemu obsahu (internet, e-mail, zariadenie). Predávajúci nezodpovedá za oneskorenia spôsobené technickými problémami na strane Kupujúceho alebo tretích strán.

3.4. Niektoré produkty môžu byť spojené s overovacím procesom alebo dodatočným súhlasom (napr. potvrdenie, že Kupujúci chápe riziká obsahu). Takéto overenie nemá právny ani medicínsky charakter; nevyhovujúce alebo nepravdivé údaje môžu viesť k zamietnutiu prístupu. Predávajúci nevyžaduje a neumožňuje vykonávať lekársku alebo psychologickú diagnostiku cez tento proces.

3.5. Kupujúci výslovne potvrdzuje, že pred zakúpením produktu bol informovaný o fiktívnom a umeleckom charaktere obsahu, ako je uvedené na stránke produktu a v footeri webstránky. Kupujúci berie na vedomie, že všetky techniky, príklady výsledkov a príbehy sú súčasťou dramatického naratívu a nie sú skutočnými faktickými tvrdeniami."


4. Cena a platobné podmienky

4.1. Ceny produktov sú uvedené v eurách (€) a zahŕňajú DPH, ak je DPH uplatniteľné. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť ceny, avšak zmluvná cena je cena uvedená v potvrdení objednávky v čase kúpy.

4.2. Platba sa vykonáva prostredníctvom platobnej brány integrovanej v platforme Kajabi (karty, PayPal, alebo iné podporované spôsoby). Pri platbe sú použité zabezpečené platobné brány tretích strán. Predávajúci nezodpovedá za spracovanie platieb tretími stranami (banky, PayPal a pod.).

4.3. V prípade platobných plánov alebo opakovaných platieb (predplatné) sú splátky automaticky inkasované podľa harmonogramu uvedeného pri objednávke. Kupujúci je viazaný záväzkom platiť všetky splátky do ukončenia obdobia, na ktoré sa zaviazal, pokiaľ nie je dohodnuté inak alebo ak refundácia nezruší záväzok v súlade s týmito VOP.

4.4. Faktúra / daňový doklad je vystavený elektronicky a zaslaný na e-mail uvedený pri objednávke, pokiaľ to právne predpisy vyžadujú.

4.5. V prípade zlyhania opakovanej platby v rámci platobného plánu má Predávajúci právo pozastaviť prístup k produktu do úhrady. Po 14 dňoch od zlyhania platby môže Predávajúci zmluvu jednostranne vypovedať a Kupujúci je povinný uhradiť všetky doposiaľ neuhradené splátky."


5. Odstúpenie od zmluvy (právo spotrebiteľa)

5.1. Ak je Kupujúcim spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci podnikania), zvyčajne mu prináleží právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy.

5.2. Výnimka pri digitálnom obsahu: Ak Kupujúci výslovne súhlasí s tým, aby sa plnenie (poskytnutie digitálneho obsahu) začalo pred uplynutím 14-dennej lehoty, a prizná si tým stratu práva odstúpiť od zmluvy podľa § 7 ods. 6 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa (alebo príslušného miestneho zákona), Predávajúci toto súhlasné vyhlásenie v procese objednávky jasne ponúkne a Kupujúci ho musí výslovne potvrdiť (napr. zaškrtnutím políčka). V takom prípade právo na odstúpenie podľa zákona zaniká.

5.3. Bez ohľadu na právné nároky podľa bodu 5.2 Predávajúci poskytuje dobrovoľnú 30-dňovú záruku spokojnosti (satisfaction guarantee) – bližšie podmienky sú uvedené v čl. 6 týchto VOP. Táto záruka je nad rámec zákonného práva spotrebiteľa a jej uplatnenie sa riadi pravidlami v čl. 6.

5.4. Ak chce spotrebiteľ (ktorý nezjednal začatie plnenia pred uplynutím 14 dní) odstúpiť od zmluvy v zákonnej lehote, musí to oznámiť Predávajúcemu písomne (e-mailom na [email protected]). Predávajúci vráti zaplatenú sumu najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení (s výhradou, že digitálny obsah nebol poskytnutý v súlade s bodom 5.2).


6. Dobrovoľná 30-dňová záruka spokojnosti (refund policy)

6.1. Predávajúci poskytuje dobrovoľnú 30-dňovú garanciu vrátenia peňazí odo dňa kúpy, ak nie je pri konkrétnom produkte uvedené inak. Táto garancia je nezávislá od zákonného práva na odstúpenie a jej uplatnenie je dobrovoľným záväzkom Predávajúceho.

6.2. Podmienky uplatnenia garancie:

  • Žiadosť o vrátenie peňazí musí byť zaslaná písomne na e-mail [email protected] do 30 dní od dátumu nákupu.

  • Predávajúci si vyhradzuje právo požiadať o primerané dôkazy o tom, že Kupujúci produkt reálne vyskúšal alebo absolvoval, ak má podozrenie na zneužitie garancie (napr. opakované nákupy následované žiadosťami o vrátenie). Takéto dôkazy môžu zahŕňať: screenshoty z účtu, ukážky dokončenia modulov, alebo iné primerané informácie preukazujúce použitie produktu.

  • Ak je garancia poskytnutá bez potreby ďalných dôkazov, Predávajúci vráti zaplatenú sumu do 15 dní odo dňa schválenia žiadosti rovnakým platobným prostriedkom, ktorým bola pôvodná platba vykonaná, pokiaľ nie je dohodnuté inak.

6.3. V prípade platobných plánov bude v prípade schválenej refundácie vrátená len suma, ktorú Kupujúci doteraz zaplatil. Predávajúci má právo ukončiť prístup k produktu s okamžitou platnosťou pri schválení refundácie.

6.4. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť refundáciu v prípade zjavného zneužitia (napr. opakované žiadosti bez primeraného dôkazu použitia) alebo ak sú porušené tieto VOP.

Kupujúci výslovne súhlasí, že dobrovoľná 30-dňová garancia sa nevzťahuje na subjektívne pocity z obsahu alebo nenaplnené očakávania vyplývajúce z dramatického vyjadrenia obsahu. Záruka spokojnosti sa posudzuje s prihliadnutím na deklarovaný fiktívny charakter produktu.


7. Reklamácie a záruka kvality

7.1. Predávajúci zaručuje, že digitálny produkt bude v dobe dodania spĺňať popis uvedený v e-shope. Vzhľadom k povahy digitálneho obsahu nie je poskytovaná klasická „záruka“ ako pri tovaroch, avšak Predávajúci rieši sťažnosti a reklamácie v súlade s týmito VOP.

7.2. Reklamácie sa uplatňujú písomne na e-mail [email protected] s popisom problému a pridruženými dôkazmi (screenshoty, chybové hlásenia). Predávajúci vybaví reklamáciu spravidla do 30 dní od jej prijatia.

7.3. Ak je reklamácia uznaná, Predávajúci má právo opraviť chybu (napr. znovu zaslať prístupové údaje alebo ukážku), opätovne poskytnúť produkt, alebo vrátiť peniaze podľa dohody.


8. Duševné vlastníctvo a používanie obsahu

8.1. Všetok obsah (texty, grafika, videá, e-booky, podklady, know-how, databázy) je chránený autorským právom a ďalšími právami duševného vlastníctva Predávajúceho alebo oprávnených tretích strán.

8.2. Kupujúci nadobúda nevýhradnú, neprenosnú licenciou na osobné použitie zakúpeného digitálneho obsahu. Akékoľvek kopírovanie, verejné sprístupnenie, predaj, distribúcia, úprava alebo komerčné využitie bez predchádzajúceho písomného súhlasu Predávajúceho je zakázané.

8.3. Porušenie týchto práv môže viesť k uplatneniu nároku na náhradu škody a k zablokovaniu prístupu k produktom.

8.4. Kupujúci nesmie použiť obsah na vytvorenie konkurenčného produktu, derivátov alebo napodobnenín. Zvlášť je zakázané používať názvy techník a marketingové prvky popísané v produktoch pre vlastnú komerčnú činnosť.


9. Zodpovednosť, obmedzenie škôd a disclaimery

9.1. Predávajúci nezodpovedá za žiadne priame alebo nepriamé škody vyplývajúce zo správania kupujúceho alebo tretích strán, ktoré následujú po použití alebo nesprávnom použití informácií obsiahnutých v digitálnych produktoch.

9.2. Špecifické upozornenie k obsahu: Niektoré materiály v e-shope môžu popisovať psychologické postupy, vzorce správania a komunikačné techniky v dramatickej, umeleckej alebo metaforickej podobe. Predávajúci jasne uvádza, že:

  • popisy techník a ich názvy sú vo veľa prípadoch metaforické, dramatické a nie sú prezentované ako vedecky garantované návody na „ovládanie“ ľudí;

  • informácie sú poskytované na vzdelávacie, sebarozvojové a zábavné účely;

  • použitie obsahu na fyzické, psychické, trestné alebo iné škodlivé konanie voči iným osobám je zakázané; zodpovednosť za takéto konanie nesie výlučne užívateľ;

  • Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody spôsobené zneužitím obsahu.

9.3. Predávajúci nezaručuje konkrétne výsledky (napr. úspech pri získavaní partnera, zvýšenie príjmu a pod.). Úspech závisí od individuálneho nasadenia, kontextu a ďalších faktorov.

9.4. Akékoľvek obmedzenie zodpovednosti, ktoré je v rozpore s kogentnými právnymi predpismi spotrebiteľa (napr. obmedzenie zodpovednosti za úmyselné konanie), sa neuplatní v rozpore s týmito predpismi.


10. Ochrana osobných údajov a cookies

10.1. Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho v rozsahu nevyhnutnom pre plnenie zmluvy (fakturácia, dodanie produktu, komunikácia) a v súlade s platnými právnymi predpismi (GDPR). Podrobnosti spracovania sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov, dostupných na: https://zakazanakniha.sk/ochrana-osobnych-udajov

10.2. Používaním stránky Kupujúci súhlasí s používaním súborov cookie na účely fungovania stránky, analytiky a marketingu v rozsahu uvedenom v cookies politike.


11. Preukazovanie súhlasu a komunikácia

11.1. Komunikácia medzi Predávajúcim a Kupujúcim prebieha prevažne elektronicky (e-mail). E-mailová adresa [email protected] je hlavným kontaktom pre bežnú komunikáciu, reklamácie a požiadavky na refundáciu.

11.2. Elektronické komunikáty (e-maily, potvrdenia) sa považujú za právne záväzné, pokiaľ zákon neustanoví inak.


12. Zodpovedné overenie a výnimky (bezpečnostné dodatky)

12.1. Ak je pri danom produkte súčasťou procesu overovania (napr. „overenie mentálnej stability“, „potvrdenie pochopenia rizík“), Kupujúci musí pravdivo potvrdiť dotazník alebo súhlas. Takéto overenie nemá lekársku povahu a jeho účelom je len posúdiť, či je Kupujúci oboznámený s povahou obsahu a rizikami. Predávajúci nie je povinný poskytovať prístup osobám, ktoré poskytnú nepravdivé informácie, alebo u ktorých sa Predávajúci rozumne obáva zneužitia obsahu.

12.2. Predávajúci odporúča, aby osoby so závažnými psychickými alebo psychiatrickými diagnózami, alebo iné zraniteľné osoby, konzultovali pred použitím materiálov s vhodným odborníkom.

12.3. Kupujúci výslovne potvrdzuje, že nie je osoba so závažnými psychickými alebo psychiatrickými problémami, a ak áno, pred zakúpením produktu konzultoval svoj zdravotný stav s odborníkom. Kupujúci berie na vedomie, že obsah nie je náhradou za odbornú psychologickú alebo psychiatrickú starostlivosť.


13. Sťažnosti a riešenie sporov

13.1. Sťažnosti a podnety zasielajte na e-mail [email protected]. Predávajúci sa zaväzuje vybaviť sťažnosť bez zbytočného odkladu, spravidla do 30 dní od doručenia.

13.2. Pri spotrebiteľských sporoch vzniknutých z týchto zmlúv možno využiť aj mimosúdne riešenie sporov. Odkazy na možnosti mimosúdneho riešenia pre spotrebiteľov sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov / na webovej stránke.

13.3. Jurisdikcia: právne vzťahy vzniknuté na základe týchto VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade sporov, ak to zákon pripúšťa, sú zmluvné strany povinné uprednostniť mimosúdne riešenie sporu.


14. Zmena obchodných podmienok a zverejnenie

14.1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť tieto VOP. O zmene bude Kupujúci informovaný najmenej 14 dní vopred prostredníctvom e-mailu alebo zverejnením zmeny na webovej stránke. Zmena VOP sa považuje za prijatú, ak Kupujúci včas neuplatní svoje právo vypovedať zmluvu alebo neodmietne zmenu v súlade s oznámením.

14.2. Aktuálne VOP sú vždy zverejnené na webovej stránke zakazanakniha.sk a Kupujúci sú povinní sa s nimi oboznámiť pred uskutočnením objednávky.


15. Archívne a záverečné ustanovenia

15.1. Predávajúci archivuje zmluvy a doklady elektronicky. Kupujúci má právo požadovať kópiu zmluvy a dokladu podľa právnych predpisov.

15.2. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 09.11.2025.

15.3. Kontaktné a prevádzkové údaje Predávajúceho:
E-mail: [email protected]
Sídlo: Za Potokom 233/11, 941 48 Podhájska
Web: https://zakazanakniha.sk